10 napos kihívás - 8. nap

február 16, 2019

Sziasztok!

A mai napon három filmről kell nektek mesélnem. Sejthetitek, hogy most sem volt egyszerű csak hármat kiválasztani abból a rengeteg filmből, amit valaha eddigi életem során láttam. Tudom, hogy egy-két korábbi posztban megemlítettem már néhány filmet, így figyeltem rá, hogy azokat semmiképpen se vegyem bele ebbe a háromba. Szerettem volna újakat mutatni nektek. Nem volt könnyű, de végül azért megszületett a végleges lista.


8. NAP

3 FILM

1. Colonia

Egészen friss élmény, mert nem olyan régen néztem meg barátnőimmel. Kezdetben a szereplők, Emma Watson és Daniel Brühl miatt keltette fel a figyelmünket, ám szerencsére végül nem csak emiatt volt érdemes megnézni. A 2015-ös film egy megtörtént esetről szól. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem mindig jobban megráznak az ilyenek. 1973-ban járunk, Chilében, amikor a hadsereg puccsot hajtott végre az akkori kormány ellen. A főszereplő párosunk férfi tagját ekkor foglyul ejtik, és végül egy mindentől elzárt helyre viszik: egy kolóniába. Szerelme, akit Emma Watson alakít (és szerintem az egyik legjobb alakítása eddig), utánamegy, hogy kiszabadítsa, ám ez nem megy olyan egyszerűen, mint az eredetileg gondolta.

A film megrázó és döbbenetes. A végén valós tényeket, adatokat, információkat is megosztanak erről a kolóniáról, és ez az a pont, amikor igazán kirázza az embert a hideg. Ugyanis eddig még talán elhiteti magával a néző, hogy csak egy filmről van szó. Ám ezután rájön, hogy amit eddig látott az tényleg megtörtént (és még mennyi minden más, amit nem láttunk).


Forrás: Pinterest
2. A tégla

Aki szereti a bűnügyi thrillereket, annak alapmű. A 2006-ban oscar díjat nyert film a méltán híres Martin Scorsese alkotása, amiben nem kisebb nevek tűnnek fel, mint Leonardo DiCaprio, Matt Damon és Jack Nicholson. Erőszakos, rendkívül fordulatos, izgalmas és pörgős. Az alaptörténet szerint adott egy rettegett gengszterfőnök és az ő tanítványa, a másik oldalon pedig ott a a rendőrség, akinek szintén meg van a maga "sztárjelöltje". Jelölt - oké, de mire? Természetesen besúgónak. Már csak az a kérdés melyik bizonyul ügyesebbnek: a gengszterek veszélyes világába beilleszkedő tégla, vagy az oroszlán barlangjába, a nyomozóirodába beszivárgó férfi?

A film több, mint két és fél órás, de annyi minden történik ez idő alatt, hogy én személy szerint észre sem vettem, milyen sok idő telt el. Egy percig nem unatkoztam közben. Én teljes mértékben megértem, hogy miért nyerte el a legjobb filmnek járó díjat az alkotás. És azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem DiCaprio ezért a filmért - is - sokkal inkább megérdemelte volna az Oscart, mint A visszatérő című thriller-kalandfilmért.


Forrás: Pinterest
3. Instant család

Ezt a filmet egy hete láttam a moziban és mivel akkor már készen volt ez a filmlista, ez még eredetileg nem is szerepelt volna a három kiválasztott között. Azonban annyira nagy hatással volt rám, hogy miután kijöttem a teremből egyből tudtam: módosítanom kell a listát! (Az eredeti harmadik film a Szerelmes Shakespeare lett volna, ami egy klasszikus, romantikus film. Ha van hozzá kedvetek, azt is feltétlenül nézzétek meg!)

Egy családi vígjátékról van szó, így bizonyos értelemben könnyebben emészthető, mint az előző két ajánlásom, ám ennek ellenére ez is nagyon komoly témát dolgoz fel, ráadásul ez is igaz történet. Csak itt a rendező poénnal higította a komolyságot, hogy könnyebben befogadható legyen a nagyközönség számára. A terv bejött.

Mark Wahlberg és Rose Byrne által alakított házaspár nagy nehezen az örökbefogadás mellett dönt. Még azok is tudják, hogy ez mennyire macerás folyamat, akik nem is érintettek benne. Ám a teljes folyamat már annyira nem közismert. Ebben segít a film. Bemutat minden buktatót, hátrányt, nehézséget, de a végén mégis kikerekedik belőle az, hogy teljesen megéri. Nem árulnak zsákba macskát és talán ez tetszett benne igazán. Wahlberg és Byrne remek párost alakít, ám ez még kevés lenne ahhoz, hogy ütősnek nevezhessük a filmet, ám a gyerekszínészek hozzáadják azt a bizonyos plusz értéket, amit valójában mindannyian várunk egy jó mozitól.

Igazán meghatóvá - mint a legtöbb igaz történet esetében - a végén megmutatott családi fotók teszik a filmet, amiket olyanok készítettek, akik a való életben estek át az örögbefogadás nehézségein.

Forrás: Pinterest
Nektek van kedvenc filmetek? Van olyan, ami igazán meghatározó volt számotokra: meglepett, megrendített vagy egyszerűen csak nagyon megnevettetett?

- Henna


Ezek is tetszeni fognak:

0 megjegyzés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék