10 napos kihívás - 5. nap

február 13, 2019

Sziasztok!

Hat hely. Hat. Na, számomra EZ az igazi kihívás. Kis utazó, kalandor lelkemet folyamatosan táplálom a bakancslistám bővítésével, és ennek legnagyobb része különböző helyekből áll. Így az, hogy CSAK hatot említhetek meg, valóban nem könnyű feladat - még úgysem, hogy az egyik pontnál kicsit csaltam. Pszt! :D

Számtalan helyet meg tudtam volna még nevezni - és ezek közé nem csak meseszép, távoli vidékek tartoznak, hanem a helyi kedvenc kávézóm, a lakhelyemhez legközelebb eső erdő vagy túraútvonal is. Azonban ritkán tudok kicsiben gondolkodni - családi vonás/átok -, és amikor megláttam, hogy "six places" nem bírtam magammal, muszáj volt képzeletben a legjobban vágyott helyekre utaznom. Remélem, nem bánjátok. ;) 


5. NAP

HAT HELY

1. Skócia

Talán nem meglepő azok után, hogy a második, azaz a "9 dolog, amit szeretek" napon már megemlítettem, hogy mennyire odáigvagyok Skóciáért, és jelenleg ha bárhová mehetnék, odamennék. Kár is ezt tovább taglalnom. Aki még nem érti a rajongásomat, csak üsse be a google képkeresőjébe, hogy "Skócia" és eldobja az agyát! Ilyen helyek csak a tündérmesékben léteznek... vagy Izlandon. xD

2. Izland

És igen, ha már tündérmese, akkor egyértelműen Izland számomra a második (bocs, de a skótokat senki nem előzi meg :D ) választás. Kell magyaráznom? Szerintem nincs élő ember ezen a Földön, aki ne akarna legalább egyszer Izlandra menni! Nagyon nem mellesleg pedig innen is megtekinthető világunk szerintem egyik legcsodásabb égi jelensége: az északi fény. Nagyon szeretnék egyszer egy olyan szállodában aludni, ahol a szobák plafonja üvegből van, így az északi fény alatt aludhatnék el. Tudom, hogy ennek az esélye minimális, már csak azért is, mert az északi fény észleléséhez némi mázli is kell, de hát álmodozni azért szabad nem?

Forrás: Pinterest
3. Afrika

Bár kétségtelen, hogy az északi vidék számomra vonzóbb, azért nem utasítanék vissza egy utazást dél felé sem. Nagyon szívesen megnézném egyszer a Kilimandzsárót Tanzániában, izgalmas lenne részt venni egy afrikai szafarin és bizonyára egy életre szóló élmény lehet a helyi kultúra megismerése. Az ottani gyermekek segítése, iskolák építése, megfelelő orvosi ellátás biztosítása - az ilyen önkéntes munkák mindig könnyeket csalnak a szemembe és egyszer jó lenne megtapasztalni, hogy a valóságban hogyan történnek ezek a dolgok, mert eddig csak képeken láttam.

4. Norvégia / Svédország / Finnország

Egyszerűen képtelen voltam a három országot szétválasztani, mert mindegyik ugyanannyira vonz! A kultúrájuk, az elképesztő természeti csodák és a számunkra olyan szokatlan és idegen életstílus. Az ottani vidékre jellemző több sötétség számomra inkább vonzó, mint ijesztő. Nagyon érdekes tapasztalat lehet kint élni. Szeretem azoknak a történeteit hallgatni, akik hónapokat, vagy akár éveket éltek/élnek északon. Mindenkitől csak jót hallottam eddig.

5. Szardínia

A delfin imádatomnak köszönhetem, hogy felfigyeltem Szardíniára. Bakancslistás tételem, hogy egyszer lássak delfineket. És nem, nem a fogságban tartott, cirkuszi bábként használt delfineket, hanem a tengerben szabadon élőket. Tudom, hogy őket nem simogathatom meg és nem úszhatok velük, bár nyilván egy éltreszóló élmény lenne mindezt megtenni. Szardínia környékén rengeteg kisebb sziget van, amelyek között rendszerint lehet delfin néző túrákra menni. Így kezdődött az egész, de aztán jobban beleástam magam Szardínia vidékeibe, és rájöttem, hogy rengeteg titkot és meseszép csodát rejt ez a kis sziget. Sajnos ennek köszönhetően ez sem a legolcsóbb uticélok közé tartozik, de azért én remélem, hogy egyszer ide is eljutok.

Forrás: Pinterest
6. Feröer-szigetek

És ha már szigeteket említek, akkor muszáj a Feröer-szigeteket is megemlítenem. Szintén az elképesztő tájai miatt vonz. A változatosság kedvéért itt is több napos túrára mennék szívesen, hogy a vidék lehető legnagyobb részét bejárjam. Az a rengeteg zöld, a monumentális hegyek és mindezt körbeöleli a hihetetlen óceán - kell ennél több?

Ti hová utaznátok el szívesen?

- Henna

Ezek is tetszeni fognak:

0 megjegyzés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék