10 napos kihívás - 7. nap

február 15, 2019

Sziasztok!

És én még azt hittem, a nyolc félelem lesz a legkeményebb dió! Közeledik a kihívás vége, és esküszöm, egyre nehezebb kiválasztani, hogy miket is említsek meg a válaszaimban. Egyáltalán nem volt könnyű csak négy könyvről mesélnem, de azért megembereltem magam, és azokat választottam ki, amik a közelmúltban valamilyen formában újra, vagy újként felbukkantak az életemben.


7. NAP

NÉGY KÖNYV

1. Jason Matthews - Vörös veréb trilógia

Erről a könyvről már kifejtettem a hosszabb véleményemet, amit IDE kattintva elolvashattok. Számomra azért is volt nagyon meghatározó, mert biztos, hogy ezután több kémregényt fogok olvasni! Bámulatos, lendületes és megrázó történet.

2. Fredrik Backman - Mi vagyunk a medvék

Fredrik Backman az utóbbi fél évben keltette fel rendkívül a figyelmemet, méghozzá a Nincs időm olvasni kihívásnak köszönhetően. Erről bővebb információt IDE kattintva találtok. A kihívás facebook csoportjában időről-időre felmerül a neve, és mindig elismerően beszélnek róla. A Mi vagyunk a medvék című könyvét most olvasom, és az író stílusa tényleg magával ragadja az embert. Mr. Backman komoly és kemény témákat szeret feszegetni, de nem azért, mert minél nagyobb olvasóközönséget szeretne verbuválni, hanem saját bevallása szerint ő csak egy történetet szeretne elmesélni, miközben reméli, hogy ez a történet másokat is érdekel. Ezt egy vele készült interjúban olvastam, amit IDE kattintva ti is elérhettek. Engem ez az interjú győzött meg véglegesen arról, hogy jobban meg kell ismernem Fredrik Backmant. Azért kapott helyett ezen a hármas listán, mert ez talán az első alkalom, amikor előbb fogott meg az író, és aztán az ő egyik könyve, nem pedig egy történetnek köszönhetően szerettem bele annak kitalálójába.

Forrás: Pinterest
3. Madách Imre - Az ember tragédiája

Párszor már emlegettem ezt a könyvet, és nem véletlen: ez volt az egyetlen olyan kötelező olvasmány, amit töbször elolvastam. Nem egy szivárványos, rózsaszín történet, ám annál több mondanivalója van. Akárhányszor kézbe veszem, mindig elgondolkodtat. Már láttam színdarabban is, és bár könnyen emészthetőnek azt sem nevezném, de még így is sikerült elvarázsolnia.

4. Daniel Glattaurer - Gyógyír északi szélre

Az első levélregény, amit tervezek elolvasni. :D Igen, tudom, furcsa, hogy olyan könyvet említek meg, amit még nem olvastam, de tekintve, hogy valami újba kóstolok majd bele, igenis meghatározó az életemben. Nagyon sok jó kritikát olvastam róla; letehetetlen, rabul ejt - ezekkel a szavakkal találkoztam a legtöbbet a könyv kapcsán, ráadásul a Nincs időm olvasni facebook csoport tagjai közül sokan mondták, hogy a végén tűkön ülve várták, hogy olvashassák a folytatást is. Na, én pont az ilyen könyveket imádom! A Mi vagyunk a medvék után egyből ezt fogom elkezdeni, és már alig várom, hogy elmondhassam nektek a bővebb véleményemet róla.

Forrás: Pinterest
Ti mit olvastok jelenleg, vagy mit olvastatok legutoljára? Ha csak egy könyvről mesélhetnétek, melyik lenne az?

- Henna

Ezek is tetszeni fognak:

0 megjegyzés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék