5+1 lélek-töltőállomás

április 18, 2019

Sziasztok!

Hallottátok a jó hírt? Napsütés lesz hétvégén! Ha minden igaz, akkor kegyes lesz hozzánk az időjárás és nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én már igazán szeretnék egy jóleső napfürdőt! Így azért jobban ki lehet használni a hosszú hétvége előnyeit. A kapott szabadnapokat érdemes arra kihasználni, hogy tavaszi nagytakarítást végezzünk. Nem, nem a lakásban - arra ott vannak az esős napok -, sokkal nehezebb terepen: a lelkünkben. Úgy gondolom, hogy időről-időre mindenkinek szüksége van erre, hiszen ahhoz, hogy tovább tudjunk haladni előre az életben, néha meg kell állni, szusszanni kicsit, körülnézni, hogy hol is vagyunk és ellenőrizni, hogy valóban a jó irányt követjük-e.

Így tehát mindenkit buzdítok rá, hogy ebben a pár napban mozduljon ki, és ha máshová nem is, legalább egy közeli parkba menjetek el sétálni. Higgyétek el, nagyon jól fog esni! Motivációnak összeszedtem nektek néhányat a kedvenc kirándulóhelyeim közül. Ha nektek is van hasonló helyetek, akkor ne tartsátok vissza az információt: meséljétek el a bejegyzés végén! ;)

Forrás:Pinterest

5+1 lélek-töltőállomás

1. Kardosfa

Korábban már meséltem nektek a híres-hírhedt wellness-disznóvágásról, ami hagyomány már a családban és a baráti körben. (Ha érdekelnek a piszkos részletek katt IDE. ;) ) Igaz, hogy ezt minden évben, február legelső hétvégéjén rendezzük meg Kardosfán, így azon a területen eddig csak télen jártam, de számomra az mindig igazi kikapcsolódást és feltöltődést jelentett. Sajnos az idei évben betegség miatt nem tudtam elmenni, és mivel ez közel tíz év óta - ha nem több - először fordult elő, így nagyon nagy űrt hagyott bennem.

A Zselic rengeteg túrázási lehetőséget kínál, de a közelben megtekinthető a Bőszénfai szarvasfarm is, vagy a személyes kedvencem: a Csillagpark. A planetárium mellett ráadásul egy kilátó is van és higgyétek el, a látvány miatt igazán érdemes felkapaszkodni rá.

(A szállást megtekinthetitek ITT.)

2. Sárvár

Egyik barátnőmmel találtuk ki még 2017-ben, hogy ketten bizony megérdemlünk egy csajos, wellnessezős hosszú hétvégét. Mert miért is ne?! Nem akartuk túl sok utazással eltölteni a drága idő, ezért egy olyan helyet kerestünk, ami elég közel van ahhoz, hogy ne unjuk meg a kocsikázást, de elég messze ahhoz, hogy azért ne minden nap járjunk arra. Így esett a választásunk Sárvárra és teljesen véletlenül rátaláltunk a település - szerintünk - legjobb szállodájára. Ugyanis ez egy olyan kedves kis hely, aminek a hátsókertjéből egy hangulatos kovácsoltvas kapun át egyenesen az arborétum területére jutunk. Igen, tündérmesébe illő az egész - naná, hogy imádtam! A barátnőm azóta már kétszer visszament különböző társaságokkal és én is alig várom, hogy újra elmehessek. Emellett persze a város javára írható még a wellnessfürdő is, de engem igazán a hóvirágtenger vett le a lábamról. Ha ti is hasonló látványt szeretnétek, akkor érdemes március környékén meglátogatni a helyet. ;)

(A szállást megtekinthetitek ITT.)

3. Farkasfa

Kétszer jártam az Őrségben található Trainex vendégházban. Az első alkalom már olyan régen volt, hogy őszintén szólva csak arra emlékszem, hogy az egyik akkori barátnőm véletlenül a fejemnek csapta a tetőtéri ablakot, amikor kinyitotta azt. xD Bár, elképzelhető, hogy ez megmagyaráz ezt-azt. :D A második alkalom viszont tavaly áprilisban volt, így arról a látogatásról szerencsére már több emlékem van (és nem is tetőtéri szobám volt xD). Egy nagyon hangulatos, nagyobb létszámú csoportok számára abszolút ideális hely. A kertben lehet bográcsozni, a hatalmas étkezőként funkciónáló teremben együtt enni (este pedig nyilván fenekestül felforgatni a helyet :D), a környéken pedig bicikli - vagy akár gyalogtúrákat szervezni. Mi legutóbb Farkasfáról az erdőn keresztül átsétáltunk a Szalafőn található Skanzenig. Nem nagy táv, de érdemes megtenni, mert Szalafő sok kis apró kincset rejt. A faluban barangolva többféle házikészítésű terméket is kaphatunk, és természetesen ezek semmilyen boltban vásárolt ételhez/italhoz (vigyázat, pálinka! :D) nem hasonlíthatóak.

(A szállást megtekinthetitek ITT.)

4. Kóspallag

A munkahelyem szervezett ide csapatépítő tréninget tavaly februárban. Egész pontosan a Szent Orbán Erdei Wellness Hotelbe. Azóta visszavágyom oda és ennek elsősorban nem a hotel wellness részlege az oka, hanem az a hihetetlen környezet! Amikor ott jártam hótakaró borította a tájat és ez igazán lélegzetelállító élmény volt. Körbeölelt minket az erdő, a levegő friss volt a szállás pedig abszolút kifogástalan. Az tetszett a legjobban, hogy farönkökből építették a hotel nagy részét, így a szobában ülve is nagyon közel érezted magadhoz a természetet. A tréning része volt, hogy éjszaka, vezetőkkel kimentünk az erdőbe egy tisztásra, ahol mindenféle feladatot kellett teljesítenünk. Az, hogy az éjsötét erdő vett körbe minket, pont annyira növelte meg az adrenalin szintemet, hogy tényleg élvezni tudjam az egyébként elcsépelt feladatokat. Nagyon szívesen gondolok vissza arra a hétvégére, és remélem, hogy egyszer lesz lehetőségem hosszabb időt is ott tölteni és túrázni a környéken.

(A szállást megtekinthetitek ITT.)

5. Lillafüred

Hát, itt nem fogok szálláshelyet linkelni nektek, mert bár a Lillafüredi kastélyszálló (Hunguest Hotel Palota) rajta van a bakancslistámon, még sajnos nem volt alkalmam elmenni oda. Amikor arra jártunk a családdal, akkor Lillafüredtől nem messze, Bükkszentkereszten szálltunk meg, ugyanis az egyik családi barátunknak ott van hétvégi háza. Gyerekkoromból több szép emlékem is van a helyről és mindig azzal "fenyegetem" a barátainkat, hogy valamelyik évben az augusztusi csillaghullás idejére lestoppolnám a szállást magamnak. :D A fényszennyezés nagyjából a nullával egyenlő, így az éjszakai égbolt... komolyan, szavakba se tudom önteni! Ja, igen, van erre egy szó: leírhatatlan. :D Emlékszem, mi egyszer egy olyan túrát tettünk, hogy Bükkszentkeresztről átsétáltunk az erdőn át Lillafüredre. Ott csónakáztunk a tavon, megnéztük a vízesést és a Szent István Cseppkőbarlangot, majd kisvasúttal visszamentünk Bükkszentkeresztre. Meleg szívvel ajánlom mindenkinek, a Bükk csodálatos hely!

Forrás: Pinterest
+1 Iszkaszentgyörgy

Nem tudtam kihagyni! Iszkaszentgyörgy a lakhelyemhez közeli kis falu, ahol gyerekkoromban a nagymamám élt. Ennek köszönhetően sok időt töltöttünk ott, maminak köszönhetően pedig sokat sétáltunk a környező erdőben. Ha igazán feltöltődésre vágyom, akkor ez az első hely, ami az eszembe jut - és számomra persze a legkönnyebben megközelíthető is, így ide járok a legsűrűbben. A családdal volt egy törzshelyünk, ahová piknikezni jártunk. Néhány évvel ezelőtt pont azon a helyen alakítottak ki tűzrakóhelyeket, illetve építették fel az iszkai kőpiramist. A piramis története nagyon drámai: az eredetit még az iszkai kastély akkori birtokosa, gróf Pappenheim Szigfrid építette egy családtagja emlékére. A rokon beleszeretett egy cselédlányba, ám a család nem fogadta el ezt a románcot, így végül a férfi önkezével vetett véget életének. (Shakespeare lehet iszkai volt igazából... :D) Az akkori piramis darabjait az ínséges időkben a falubelik elhordták és a házaikba építették, de hála a pár évvel ezelőtt kezdeményezésnek ma már újra létezik az emlékhely. Régen a  piramisnál állva be lehetett látni az egész környéket. A kastély körül gyönyörű kert volt kialakítva, ahová a gróf család mindenféle különleges növényt telepített. Bár a szépen kialakított kert eltűnt, helyén szerencsére nem parkoló vagy társasház épült, hanem a természet vette át az uralmat. Az elburjánzott növények, fák alkotják a mai erdő egy részét. Ennek köszönhetően már a kilátás nagy részét is eltakarják a faágak, de azért még így is érdemes ellátogatni ide. A közelben van egyébként a Csillaghegyi kilátó, illetve egy kőasztal, ahol még a mamám is játszott gyerekként. Ez az asztal mindig a hajdan volt zegzugos kastélykertet juttatja eszembe - az egyik kedvenc helyem.

Forrás: saját fotó
Ti mit terveztek a hétvégén? Van esetleg olyan hely, amit szívesen ajánlanátok másoknak is?