Erdők Nemzetközi Napja

március 21, 2019

Sziasztok!

2012 óta március 21-én, azaz a mai napon ünnepelhetjük meg az erdőket! Tudjátok már, hogy szívemhez mindig is közel éreztem az erdőségeket és hegyvidékeket, ezért úgy gondoltam, hogy a héten ezzel a témával foglalkozom.

Forrás: Pinterest
Az az igazság, hogy szerettem volna összegyűjteni nektek, miért is fontos, hogy óvjuk a fákat, ám a mai napon találkoztam egy cikkel, amelyben ezt már megtették helyettem. :D Mivel az abban leírtaknál jobban magam sem szedhettem volna össze az információkat, ezért úgy döntöttem, hogy megmutatom nektek ezt az oldalt: KATTINTS IDE!

Olvassátok el, rövid, ám annál tömörebb és informatívabb a bejegyzés. Csupán tíz érv az erdők mellett - milyen kevésnek tűnik! Mégis, ha átfutjátok ezeket, akkor rádöbbentek, hogy milyen nagy mértékben óvnak minket a rengetegek. Ezért fontos, hogy megtanuljunk egymás mellett létezni: mi és a természet. Ha az utóbbit pusztítjuk, saját magunkkal is ezt tesszük. Ugyan kinek jó az önpusztítás?

Bár a Miért fontosak? listámat helyettesíti a belinkelt cikk, azért összeszedtem pár apróságot, ami személyesebb hangvételű, ám mégis témához kapcsolódó tényekről szól:

Kedvenc erdőségem: Bakony

Lakhelyemhez legközelebbi terület, így nem csoda, hogy ezen a vidéken jártam már... hát megszámlálhatatlanul sokszor. :D Sok apró kincset rejteget, remek túrautvonalak vannak errefelé, az én személyes kedvencem mégis örökre a Római fürdő marad.

Elolvasandó: Peter Wohlleben: A fák titkos élete

Régóta szemezek ezzel a könyvvel, de sajnos eddig még egyszer sem jött velem haza a könyvesboltból. Egyelőre plátói a kapcsolatunk, de remélem hamarosan közelebb kerülhetünk egymáshoz. :D Az író egyébként egy természetbarát erdőgazdaságot vezet, ahol az őserdők visszaállításán munkálkodik. Elképesztő életcél!

Kedvenc fám a szülővárosomban: Juharlevelű platánfa

Forrás: evfaja.okotars.hu
A fától nem messze laktam sokáig, így rengetegszer jártam ott, de a mai napig rácsodálkozom, ha arra járok. Ha van, ami az állandóságot megfelelően képes jelképezni, akkor számomra az ez a fa. Egyébként Székesfehérváron a Szent István téren található. :) 

Forrás: Pinterest
Ti milyen érveket tudnátok még felsorolni az erdők mellett? Van kedvenc kirándulóhelyetek, esetleg kedvenc fátok, amihez szívesen tértek vissza újra és újra?


Ezek is tetszeni fognak:

0 megjegyzés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék