Gyerekkorom könyvei

január 17, 2019

Sziasztok!

Arról kár is mesélnem - hiszen megtettem már párszor -, hogy az olvasás szeretetét egy gyerekkori könyvmoly barátnőmnek és a Harry Potter sorozatnak köszönhetem. Ám a történet rendszerint itt véget is ért. Most azonban szeretném megmutatni nektek, hogy milyen egyéb könyveket szerettem fiatalkoromban. Nem hazudok, a regények keresésekor erős nosztalgia tört rám - tudjátok, az a pozitív fajta, amikor mosolyogva belemerülsz a gondtalan gyerekkor szép emlékeibe. Remélem, ti is éreztek majd hasonlót néhány könyv megemlítésénél.

Forrás: Pinterest

Amikor eszembe jutott, hogy írok egy bejegyzést erről a témáról, egyből a Fiúk kizárva könyvsorozat ugrott be Thomas Brezinától. Nyilván "tipikus" lányos tini-regény, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy sokan ismeritek. Mint akkoriban az összes többi könyvemet, ezt is valamilyen alkalomból (szülinap, karácsony stb.) kaphattam szüleimtől - szánom-bánom, de ennél több részletre már nem emlékszem arról, hogyan jutottam hozzá. Tinka és Lizi története nem csak a szellemes cím miatt ragadta meg a figyelmemet, hanem nyilván azért is, mert a két szeleburdi naná, hogy ifjú boszorkány volt. Így utólag be kell ismernem, hogy a könyv nem feltétlenül a varázslatok miatt volt rám hatással, hanem azért, mert a két lány mostohatestvér, akik kezdetben ki nem állhatják egymást, mert teljesen eltérő a személyiségük. Nyilván a történet előrehaladtával a kapcsolatuk megváltozik, míg végül valóban testvérekké válnak. Elvált szülők gyerekeként több mostohatestvérem is volt az évek alatt, és így könnyebben azonosulhattam Tinka és Lizi élethelyzetével.

Aztán persze ott vannak Meg Cabot könyvei. Bár tudom, hogy a legnépszerűbb írása A neveletlen hercegnő naplója sorozat volt, de azt bevallom, soha nem olvastam. Számomra az írónő egészen más művei miatt lett tini korom nagy kedvence. Az egyik A Mediátor sorozat. A történetben itt is megtalálható a természetfeletti jelenség, hiszen a főszereplő lány gyakorlatilag a Szellemekkel suttogó fiatalabb kiadása. Látja, hallja a túlvilági lelkeket és feladata, hogy segítsen nekik átkelni a túlvilágra. Legalábbis ez lenne, de nem túl nagy lelkesedéssel látja ezt el. Ez az ellenállása egészen addig tart, amíg nem találkozik egy szívdöglesztő kísértettel (morbid szójáték, bocsi), akibe idővel beleszeret. A reménytelenül romantikus lelkemnek és az izgi túlvilági témákat faló énemnek több sem kellett, imádtam ezt a sorozatot. Ám azt csak most fedeztem fel, hogy sokkal több része van, mint amiről eddig tudtam. Lehet újra belefogok már csak a nosztalgia kedvéért is.

Forrás: Pinterest

Az írónő könyvei közül a másik nagy kedvenvem az Egy igazi amerikai lány című regény volt, ami ugyan két részes, de a másodikról csak annyi maradt meg, hogy nem tetszett, így maradjunk az első résznél. Szerettem a főszereplő stílusát és azt a képtelen élethelyzetet, amibe belecsöppent. Mert hát elég nehéz másnak hívni azt, amikor valaki megmenti az USA elnökének fiát, és így a Fehér Házban vacsorázhat az elnökkel. Ó, és hát persze a kedvenc klisém: naná, hogy az elnök fia elképesztően jóképű és naná, hogy egyből rákattan a különc főhőslányra. Mondom: képtelenség, de azért imádnivaló.

Meg Cabottól említhetném még a Tinibálványt, amit legjobb barátnőmmel egy este alatt befaltunk úgy, hogy fejezetenként váltottuk, hogy ki olvas fel. Esetleg mesélhetnék a Heather Wells rejtélyes esetei könysorozatáról is - amiről szintén most tudtam meg, hogy néhány részéről teljesen lemaradtam. xD Viszont Meg Cabottról sem szeretnék tovább ódákat zengeni.

Végezetül csak egy apró, a témától kissé eltérő, ám mégis érdekes információt szeretnék veletek megosztani: amikor a google keresőbe beütöttem, hogy "tini könyvek", akkor azt reméltem, hogy felfrissíthetem az emlékezetemet azzal kapcsolatban, hogy régen miket is olvastam, ám végül Stephen King regényekbe botlottam. Csak annyit kérdezek: miért?!

Forrás: Pinterest

Ti milyen könyveket szerettetek gyerekként vagy tiniként? Mi volt az első olyan könyvélményetek, amire úgy emlékeztek vissza, hogy az volt az a pillanat, ami elindított benneteket a könyvmolyok regény kupacokkal határolt, izgalmas útján?

- Henna

Ezek is tetszeni fognak:

2 megjegyzés

  1. Szia Henna!

    Tetszett a bejegyzésed, már én is gondolkodtam hasonlón. Jó volt látni, Te miket olvastál régebben és ugye, mennyire meg tud változni évek alatt az ízlés? Én legalábbis teljesen más jellegű könyveket olvasok jelenleg, mint monduk tíz éve.

    Nálam is a Harry Potter volt fordulópont, addig nem nagyon olvastam szinte semmit, legfeljebb a kötelezőket, de azokat is csak a muszájságból. A Harry Potter után viszont, nem voltam annyira tartózkodó más könyvekkel szemben és magamtól is elkezdtem ezt-azt lapozgatni (bár a kötelezőkkel utána se nagyon barátkoztam meg).

    Nálam ilyen jellegű, kedvenc regénysorozat Darren Shan vámpírtörténetei voltak, még dedikálásra is elmentem Debrecenbe annak idején. Zseniális író, és a történet teljesen más volt, mint az akkoriban olvasható könyvek többsége. Manapság már nem lepődünk megy egy-egy könyvön, ha vámpír a főszereplő, de akkoriban nekem, tizenkét éves fejjel nagy szó volt. Vagy nagyon szerettem Peter Freund Laura Leander könyveit, amelyek valamelyest egyszerűbbek, mint monduk J. K. Rowling világa, viszont számomra ugyanolyan lenyűgöző és varázslatos volt, mint a Harry Potter. Nagyszerű sorozat.

    Ami további nagy kedvencem volt, az Ulysses Moore könyvsorozata. Szintén egyedülálló volt számomra, mert a misztikum és a kaland mellett megjelent benne az időutazás, amelyre akkoriban szintén kevés könyv adott példát. Manapság leginkább ezt hiányolom néhány könyv esetében, hogy kicsit kiveszett belőlük az egyediség és rengeteg egymáshoz hasonló könyv létezik már. Persze, lehet azt is mondani, hogy nehéz már ennyi könyvnél új ötlettel előrukkolni, de régebben mégis működött, változatos témákat ragadtak meg az írók.

    Biztosan hozok majd én is erről egy bejegyzést, mert jó pár könyv lenne még, amit ajánlani tudnék, s mint ahogy mondtad, nosztalgiázni is jól esik ezekről a történetekről! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szatti!

      Köszönöm a hozzászólásodat, nagyon jó volt megismerni az általad olvasott könyveket is! Egy-kettőnek utána is néztem, mert nem hallottam még róluk. :D
      Az évek alatt tényleg nagyon sokat változik az ember ízlése még könyvek terén is. Ami engem meglepett, hogy amikor régi könyvek után kutattam a neten és a könyvespolcomon, akkor észrevettem olyanokat is, amikről az évek alatt már sajnos teljesen elfeldkeztem és csak a cím láttán ugrott be, hogy "Jézusom, de hát én ezért teljesen oda voltam!" :D
      Ja igen, a kötelezőkkel pedig én sem barátkoztam meg soha. xD
      Alig várom, hogy a te bejegyzésedet is olvassam majd erről! :)

      Henna

      Törlés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék