Hello, szia, bemutatkozom: te én vagyok!

október 17, 2019

Sziasztok!

A cím láttán jogos lenne a kérdés, hogy skizofrén lettem e, de megnyugtatok mindenkit, erről - egyelőre - szó sincs. Viszont unalmas perceim egyikében (amiből nincs sok, ezért "okosan" kihasználom azokat) megint beleástam magam a Pinterest csodás bugyraiba és így szembe jött velem egy klassznak tűnő, önismereti kérdéssor.

Tudom, tudom, már nem egy hasonló témájú bejegyzéssel találkozhattatok a blogon, de szerintem ez tényleg fontos dolog. Ráadásul a mostani kérdések más szemszögből közelítették meg ezt a témát, mint az eddigiek, és nincs is olyan nagyon sok belőlük, szóval... Miért ne?

Akinek szintén megtetszenek a kérdések, IDE kattintva megtalálja a Pinteresten található, eredeti kérdéssort.

Forrás: Pinterest

10 Önismereti Kérdés

1. Mutasd be magad 3 szóval.

Lojális.
Csapatjátékos.
Álmodozó.

2. Ha tartanál egy vacsora partit...

Tuti a Konyhafőnök című műsorból, vagy a Street Kitchen oldalról "lopnék" receptet. Valami igazán ütős ételt csinálnék, vagy például a narancsos kacsát is régóta ki akarom próbálni. A vendégek maximum italt hozhatnának, de én is készülnék Hiltop vagy Nyakas borral és nyilván egy kis röviddel, mert hát ugye az kell welcome drinknek. A terhes barátnőm és persze a szegény sofőr jelöltek részére pedig mindenféle üdítőt is kitennék. Miután jóóóóól bevacsorázott mindenki, akkor vagy Activityt játszanánk, vagy valamilyen kártyajátékot. Aztán egyre hangosabb lenne a zene és az idő múlásával minden vendég úgy érezné, hogy egyre jobban énekel és táncol. Előre imádom.

3. Írd le a számodra ideális otthont.

A főzőműsorok mellett az utóbbi időben előszeretettel nézegetek lakberendezésekkel foglalkozó oldalakat, szóval ez is egy nagyon találó kérdés számomra. Nem vágyom nagy házra. Nem igénylem a hatalmas tereket. Bennem a kisebb, talán már zsúfoltabbnak is mondható terek sokkal otthonosabb érzést keltenek. Mindenképpen szeretném, ha a fa nagy hangsúlyt kapna az otthonomban szép, mélyzöld, fehér és talán szürke színekkel. Az ablakpárkányból kialakított olvasókuckó pedig szerintem sok könyvmoly dédelgetett álma. Képzeletemben mindig látok magam előtt egy kis kertet is, aminek a nagy részét nem foglalják el virágok, hanem csak sima, zöld fű, ahol sokat lehet játszani, ki lehet teríteni egy plédet vagy bármi hasonló.

4. Írd le a számodra ideális hétvégét.

Barátokkal túrázni valamilyen erdőben szombaton, majd este egy kis faházban (távol mindenki mástól, akit zavarhatnánk...) enni, inni, szórakozni. Vasárnap pedig csak pihenni, közösen megnézni egy jó filmet, pizzát rendelni és sztorizgatni arról, milyen vicces történetek születtek előző éjjel.

5. Írd le álmaid vakációját.

Szintén nagy társasággal képzelem el. Ám a "Hol?" kérdésre már nehéz válaszolni. Először eszembe jutott Skócia (Mi más???), aztán egy egzotikus sziget, ahol a tengerbenyúló luxus házakban tengethetnénk a napokat, aztán szép sorban ezer másik hely. És akkor rájöttem, hogy igazából teljesen mindegy, hogy hol töltenénk a vakációt. Jó társasággal még a legrosszabb helyen is fantasztikusan érezheti magát az ember. Szóval nekem nem kellene más, csak az, hogy mindenki, akit szeretek körülöttem legyen. Persze ha van finom étel, ital, netalántán jakuzzi, kandalló és elképesztően szép táj is lenne, akkor az sem lenne hátrány. 😅

6. Írd le álmaid állását.

Lehessen segíteni másokon. Számomra a jelenlegi szakmám, a HR területe is ezt jelenti. Bár ha mindenképpen "álom" munkáról van szó, akkor szívesebben tölteném a munkaidőt a szabadban, utazással és írással. Ezt így mind egybe kéne gyúrni és akkor AZ lenne az én álom munkám.

7. Kit szeretnél a köreidben tudni?

Ez annyira fura kérdés. A baráti köröm, köszöni szépen, nagyon jól megvan úgy, ahogy van, nem kell valami híresség társasága vagy hasonló. Viszont azt azért nem bánnám, ha lenne valaki, akinek skóciai háza van, mondjuk Skye szigetén és felajánlaná, hogy oda menjünk nyáron túrázni. Ennek az ismeretlennek üzenném már most: még azt is megígérem, hogy egész nyaralás alatt én fogok mosogatni!

8. Kik a példaképeid?

Igazából az összes női felmenőm. Tudom, klisé, de tényleg így van. Hihetetlenül erős és kitartó rokonaim vannak, akik minden elnyomás, hátrány és nehézség ellenére a legnagyobb vihar után is talpra állnak. Az egyik nagymamám sokáig sikeresen küzdött a rákkal, a másik pedig túlélte több szerelmét is, most mégis jegyben jár azzal, akit elmondása szerint "igazán megérdemel". A dédim megélt több, mint 90 évet és úgy emlékszem rá, mint aki végig vidám és nagyon okos volt. Anyukám pedig... Ó, a drága anyukám! Szavakba sem tudom önteni. Már azért sok erő kellett neki, hogy felneveljen engem, a hisztis és akaratos kislányát, aztán a két drága kisöcsém még rápakolt erre jóóóó sok lapáttal. Ő mégis itt van, szeret és támogat minket, történjék bármi. Igen, anya tényleg csak egy van. 😍
Forrás: Pinterest
9. Írj egy levelet a múltbeli énednek.

Igazából ez egyszer már megtörtént (IDE kattintva elolvashatod), de azt hiszem nem árt ezt a feladatot bizonyos időközönként megismételni, elvégre ahogy telnek az évek, úgy teljesen más szemmel látod a régi önmagadat, a múltadat. Szóval:

Kedves Múlt-Én!

Vigyázz magadra. Figyelj oda magadra. Tiszteld önmagad. Szeresd önmagad.

Felejtsd el a hamis mosolyokat és igenis sírj, hogy ha kell. Ám ne felejts el mosolyogni, amikor rád süt a napfény, amikor látsz egy kismadarat az ablakpárkányodra tévedni, vagy amikor hallasz egy kisgyereket énekelni a buszon. Örülj tovább az apróságoknak, de ismerd fel a nagy dolgokat is.

Ne becsüld le az értékedet, mert az felbecsülhetetlen! Tudd, hogy sokat érsz! Nekem a legtöbbet, hiszen nélküled én sem lehetnék. Sokkal többet érdemelsz annál, mint amit most kapsz. Még másokhoz hasonulsz, de ezzel árulója vagy önmagadnak. Tudd, hogy mit érdemelsz, kitől érdemled azt és soha, de soha ne add lejjebb!

Most még fáj. Tudom. Most még nehéz. Megértem.

Így kell lennie, mert olyan erőt tanulsz ezekben a nehéz években, amikből táplálkozni fogsz majd később. Amiknek hála felépítheted azt az énedet, akire büszke leszel, akit elismersz és akit teljes szívedből szeretsz.

Nem áltatlak: nehézségek és szomorú napok mindig lesznek. Ám megingathatatlan, kitartó és erős leszel, így mindig tovább lépsz majd és mindig új reményt látsz majd, ahányszor felkel a Nap.

Tarts ki. Megéri.

Én itt vagyok és örök hálával tekintek vissza rád.

Ne felejtsd el: szeretlek.

Jelen-Én

10. Írj egy levelet a jelenlegi énednek. (Oké, ez lehet már tényleg skizofrén dolog. xD)

Kedves Jelen-Én!

Szedd össze magad! Azok a porcicák nem fogják felporszívózni magukat, a szennyes sem mossa ki magát és vacsorára igenis salátát egyél!

Oké, azért plusz pont jár, hogy hetente edzésekre jársz, de komolyabban kéne venned és nem ellógni még azt az 1-2 órát sem havonta. Hát hol a kitartásod?!

És ha már kitartás...Igazán írhatnál néha pár új fejezetet. Sok történet porosodik már, és bizony, ezek a porszemek sem maguktól fognak eltűnni.

Ja, és közben ne felejtsd el, hogy mit felejtettél el tegnap a munkahelyeden! Meg azt se, hogy kinek lesz születésnapja, névnapja - igazából az a biztos, ha minden nap mindenkivel kedves vagy, így nincs esély rá, hogy pont születése vagy neve napján bántasz meg valakit.

Látogasd meg a nagyszüleidet, a szüleidet és bírd ki az esküvődről és a gyerekeidről szóló terveik végighallgatását, majd türelmesen magyarázd el - ismét -, hogy a szinglisék nem betegség. Csekkold le az öcséidet is - tudod, hogy mindig sántikálnak valamiben. Persze a barátaidat sem hanyagolhatod, velük is elég időt kell tölteni, elvégre ők tartanak egyben.

Bírod még a tempót? Jó, mert a legfontosabbat még nem mondtam: engedd el!

Engedd el a stresszes kollégák puffogását, a munkahelyi partnereid örök elégedetlenségét, a "Már megint olyan kevés időt szánsz rám" mondatokat, a tükörképed kritikus tekintetét, a mindenmentes termékek magas árát, és igen, bizony, azt a pasit is, akit magadnak akarsz, de soha nem lesz belőle semmi.

Tudod mit? Menni fog. Minden. ÉN biztos vagyok benne.

Kitartást!

Jelen-Én

Ezek is tetszeni fognak:

0 megjegyzés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék