Február

március 01, 2022


Ritkán van a világon közel mindenki ugyanazon a véleményen, de megkockáztatom, hogy azt azért mindannyian elismerhetjük: a február még nagyobb szívás volt, mint a január. 2022 nem ismer kegyelmet, rendesen próbára teszi az emberiséget. Bárcsak mondhatnám, hogy álljuk a sarat, de nem akarok hazudni.

Sajnos a mostanában történtek miatt nem mondhatom, hogy ezúttal nem lesz a bejegyzésnek komorabb része, de amellé igyekeztem becsempészni néhány pozitív élményt is. Például egy lebilincselő könyv mindig jól jön, nem? Addig is, essünk túl a nehezén.

A hónap színe:



Nem szeretnék túl sokat beszélni arról az embertelen borzalomról, ami éppen történik körülöttünk. Nem élek tagadásban, nem dugom homokba a fejem, pusztán csak úgy gondolom, hogy már így is több, mint elegen fejtették ki a véleményüket ebben a témában.

Azt azonban elmesélem, hogy milyen volt legelőször hallani a háborúról. Háború. Még leírni csak mély döbbenettel tudom. Csütörtök reggel, amikor felébredtem, szokásomhoz híven bekapcsoltam a rádiót, hogy szóljon valami a háttérben a készülődés közben. Aztán elmondták, hogy a szomszéd ország legtöbb lakójának egészen máshogy indult a reggele. Ezután kezdtem el sírni. Nem túldramatizáltam, hanem egyszerűen csak olyan sok érzelem öntött el egyszerre, hogy ennyit nem tudott feldolgozni a szervezetem, ezért könnycseppek formájában kiadta magából. Legalábbis egy részét. Sírtam, mert nem értettem, hogy történhet meg ilyesmi 2022-ben. Sírtam, mert csalódtam az emberiségben. Sírtam, mert féltem. Sírtam, mert féltettem számomra teljesen idegen, de pont ugyanolyan ártatlan embereket. Sírtam, mert nem tudtam mást tenni, de ennyit muszáj volt.

A hónap szava:

SZABADULÁS

Nos, persze, néha csak úgy egyszerűen a saját világomtól, de ebben a hónapban sokkal megfoghatóbb dolgokat jelentett számomra ez a szó. A legfontosabb, hogy felmondtam a jelenlegi munkahelyemen. Alig fél éve dolgoztam ott, és ez a fajta gyors váltás egyáltalán nem jellemző rám, úgyhogy nagy adag félelem is van bennem, ugyanakkor mégis örülök, hogy meghoztam ezt a döntést. Megkerestek egy minden szempontból jobbnak tűnő lehetőséggel, amit ostobaság lett volna magamraerőltetett lojalitás miatt elszalasztani. Így tehát megszabadulok a munkámtól, ami szép lassan kiszorította belőlem a szakma iránti lelkesedésemet és nem utolsó sorban egy kolleganőtől, aki egyszemélyben megtestesítette számomra a stresszes munkahelyi környezetet. Bár vannak emberek, akiket kifejezetten sajnálok magam mögött hagyni, de hiszem, hogy ez a fél év pont azért kellett az életembe, hogy velük találkozzam és egy reményeim szerint hosszú távú kapcsolatot alakíthassunk ki. Mostanában sokszor eszembe jut az a mondás, hogy minden ember, akivel valaha találkozunk hatással van ránk és mi is rájuk. Ahogy telnek az évek egyre igazabbnak érzem ezt a mondatot.

A legjobb film/sorozat, amit láttam:

UNCHARTED / OUTER BANKS

Az egész az Uncharted filmmel kezdődött. Már nagyon vártam, mert nagyon szeretem a kalandfilmeket, ráadásul a két főszereplő színészt is szívesen nézegetem, szóval nem volt kérdés, hogy ezt látnom kell. Teljesen, totálisan elfogult vagyok és azt hiszem, ezért mondhatom, hogy tényleg imádtam.

Emiatt ajánlották barátaim az Outer Banks című Netflixes sorozatot, ami már hónapok óta a "Megnézendő" listámon rostokolt, mert azt hittem, hogy valami ócska, tini, romcsi sorozat, tele jó testű színészekkel, akik sokkal fitalabb karaktereket játszanak, mint ahány évesek ők maguk. Ez utóbbiban nem tévedtem (Köszi Hollywood a testképzavaros fiatalokat!), minden másban azonban igen. Legalábbis a tini, romcsi szál korántsem volt annyira béna, ráadásul a kincskereső kaland sztorival velem sikerült minden más amatőrséget elfeledtetni. Szóval igen, erre is rákattantam és alig várom az új évadot!

A legjobb könyv, amit olvastam:

STEPHEN KING: BILLY SUMMERS

Az első King regény, amit olvastam és örülök, hogy ezzel kezdtem meg a sort. A történet egy olyan bérgyilkosról szól, aki a saját értékítélete szerinti rossz emberektől szabadítja meg a világot. Van egy olyan sztorim a virtuális, poros polcom hátulján elrejtve, aminek az alapja hasonló, emiatt is figyeltem fel Billy Summersre. Tetszett, ahogy Stephen King az erkölcsi szürke zónában mozgatja a főszereplőjét és olyan kontraszt karakterekkel veszi körül, akik hol arra mutatnak rá, hogy sokkal jobb ember is lehetne, hol pedig arra, hogy sokkal rosszabb is. Billy is örlődik néha ezen az angyal-ördög kérdésen, de a végén ő sem lesz más, csak egy egyszerű ember, aki próbálja a legjobbat kihozni a sors által rá osztott szerepből. Persze, ő nem hisz az ilyen előre elrendelt, sorsszerű, minden okkal történik bullshitekben, de ennyit talán megbocsát nekem.


Bevallom, volt egy hullámvölgy, amikor kissé laposodott a cselekmény, de akkor felbukkant Alice, aki Billynek sok fejfájást, nekem pedig még izgalmasabb olvasmányt okozott. Kettejük kapcsolata nagyon érdekesen haladt előre. Számomra izgalmas volt, ahogy a szereplők megváltoztak a másik karakter által egy egészen abszurd szituációban. Mert hát lássuk be, Billy történetéről nehéz elhinni, hogy a való világban is hasonlóképpen alakult volna a forgatókönyv, ám aki valósághűbb élményre vágyik ne válasszon King regényt, ugyebár.
Elég hamar kiderül, hogy Billy írói ambíciókat rejteget magában, aminek köszönhetően tulajdonképpen két regényt kapunk egy köteten belül. Ahogy a szárnyait bontogatja, a stílusát keresi, mérlegeli, hogy mit, hogyan meséljen el és az, ahogy szép lassan felismeri, hogy tulajdonképpen nem csak magának ír, egészen megható. Az aki, valaha próbálkozott megírni egy számára fontos és személyes történetet, át tudja majd érezni az író Billy Summers fejében kavargó kérdéseket.
Alig várom a következő King élményemet!

Mit tanultam ebben a hónapban?

Felmondani nem egyszerű és nem mindig hoz magával akkora megkönnyebbülést, mint azt sejtenénk. Ugyanakkor minden felmondásnak oka van. Ha az olyasmi, amit nehezen tudsz elnyomni magadban, amitől stresszesebben mész be dolgozni és egyre értéktelenebbnek érzed magad, akkor az igenis egy jó ok. Akárhogy is, a két hónap felmondási idő szívás.

Falat mászni baromira nehéz! Nem mintha valaha könnyűnek tűnt volna, de február elején volt alkalmam kipróbálni, így már száz százalékig tudom, hogy ez örök igazság. Persze, ettől függetlenül nagyon jó adrenalin löketet ad és minden kényelmetlenség ellenére imádtam. Mivel tériszonyos vagyok ez extra kihívást jelentett a számomra, ami extra büszkességel is járt utána. Már csak azért is maradandó élménynek számított, mert alig húsz perc mászás után legalább három napig volt izomlázam.

Flancos, de meghitt ebéd Veszprémben? Elefánt!



(A bejegyzésben látható képek forrása: Pinterest.)

Ezek is tetszeni fognak:

0 megjegyzés

Írásaimmal itt is találkoztok

Ha kihívásra vágysz

Világdarabok játék